Sondaj: Ce buget alocă românii pentru sărbătorile de iarnă?

  1. Prima pagină
  2. ARTICOLE
  3. Sondaj: Ce buget alocă românii pentru sărbătorile de iarnă?
Sondaj: Ce buget alocă românii pentru sărbătorile de iarnă?

Sondaj: Ce buget alocă românii pentru sărbătorile de iarnă?

Mai sunt doar câteva zile până la Crăciun, iar românii au furat startul cumpărăturilor de mai bine de două săptămâni. Mulți cumpărători vor încerca să găsească acele cadouri perfecte pentru toți cei dragi, iar hipermarketurile nu duc lipsă de oferte. Între frenezia de cumpărături de la Black Friday și cele doar câteva zile înainte de Crăciun, magazinele se întrec în discounturi atractive care atrag lichiditățile consumatorilor. Printre bugetul pentru cadouri, cel de vacanță și cel pentru decorațiunile tematice, costul Crăciunului din România pare să indice un eveniment ce devine tot mai extravagant.

Costul cadourilor de Crăciun în 2018

Potrivit unui studiu publicat de unul dintre cei mai mari retaileri cu francize în România, românii vor cheltui mai mulți bani pe cadouri în 2018 decât au făcut-o anul trecut. Studiul informează că adulții românii estimează că vor cheltui aproximativ 1.700 Ron pe cadouri în acest an, cu valori ușor mai mici decât așteptările din 2017:

  • 33% se așteaptă să cheltuiască cel puțin 2.000 Ron pe cadouri;

  • 22% se așteaptă să cheltuiască între 2.000 și 4.000 Ron;

  • 29% se așteaptă ca valoarea cheltuielilor pentru cadouri să fie între 500 și 2.000 Ron;

  • 3% intenționează să cheltuiască mai puțin de 400 Ron pentru cadouri.


Cu toate acestea, 8% spun că nu vor cheltui nimic pentru cadouri și 5% nu sunt siguri dacă vor achiziționa sau nu cadouri pentru cei dragi. Totuși, aceste estimări nu indică cheltuielile efective, care tind să fie mai mari decât previziunile. Totodată, vânzările din timpul sărbătorilor au înregistrat valori superioare cuprinse între 4,3% - 4,8% în cursul anului 2017. Nu ar trebui să fie o surpriză faptul că, în final, costul mediu al cadourilor este atât de ridicat. Ținând cont de faptul că mesajele retailerilor targetează un procent important dintre români, există o șansă mai mare pentru depășirea bugetelor.

Creșterea dramatică a cheltuielilor de la recesiunea din 2008

În 2001, cheltuielile medii planificate au fost de 2.000 Ron - cea mai mare valoare înregistrată vreodată. După recesiunea din 2008, cumpărăturile de sărbători planificate au scăzut la 800 Ron în 2009 - mai puțin de jumătate din ceea ce plănuiesc să cheltuiască anul acesta. Un număr din ce în ce mai mare de persoane - acum 59% - intenționează să facă cel puțin o parte din cumpărăturile online de sărbători și 61% intenționează să aștepte ofertele de vânzări pentru a economisi bani. Creșterea anuală a cheltuielilor în timpul sezonului de vacanță este atribuită în mare parte creării de locuri de muncă și salariilor crescute - consumatorii se simt mai încrezători în capacitatea lor de a cheltui.

Categorii de produse care se vând cel mai bine de sărbători

În anul 2017, vânzările de sărbători au generat cel mai mare profit în magazinele de retail. Produsele sunt achiziționate din magazin, intrând în posesia cumpărătorului prin poștă, fie prin curier sau prin ridicarea de la sediu. Cele mai accesate sunt magazinele de produse alimentare și băuturi, în timp ce vânzările mai scăzute sunt înregistrate în cazul magazinelor de hobby, jucării și jocuri, dar și magazinele de bijuterii.

Românii au cheltuit mai mult cadourile achiziționate în preajma sărbătorilor în fiecare an din 2008, cu excepția anului 2012; deși cheltuielile de vacanță nu au excelat în perioada de pre-recesiune, se pare că se îndreaptă în această direcție - posibil datorită scăderii șomajului, dezvoltării mai puternice și creșterii încrederii în economie.
Author Avatar

Despre autor

Administrator si Fondator al site-ului www.birocratica.ro

Adaugă comentarii