Prospectarea pieței: Evoluția relației dintre client și bancă până în 2025

  1. Prima pagină
  2. ARTICOLE
  3. Prospectarea pieței: Evoluția relației dintre client și bancă până în 2025
Prospectarea pieței: Evoluția relației dintre client și bancă până în 2025

Prospectarea pieței: Evoluția relației dintre client și bancă până în 2025

Liderii băncilor din România știu că viitorul an va arăta diferit de cel de astăzi în ceea ce privește relația dintre bănci si clienții pe care îi servesc. Cu toate acestea, deși este dificil sa menținem o perspectivă strategică atunci când se întâmplă schimbări rapide chiar acum, este important să rămânem în perspectivă. Având in vedere acest lucru, să explorăm o schimbare semnificativă care va afecta băncile comerciale și ceea ce pot face ca răspuns:

Clienții se îndreaptă către servicii 100% digitalizate


 

Pe măsură ce era digitală avansează, clienții vor continua să se adapteze stilului digital de viață. A început cu opțional digital - posibilitatea de a realiza ceva online sau printr-un canal digital care putea fi efectuat doar personal sau prin telefon. Digitalizarea serviciilor de banking actuale se manifestă în jurul canalelor digitale prin intermediul laptopului, tabletei sau smartphone-ului.

Potrivit experților, este posibil ca, dacă nu pot beneficia de aplicații online pentru transferuri și plăți, să nu efectueze aceste operațiuni în Sucursale. Cu alte cuvinte:

  • Tranzacțiile mobile vor crește cu 121%;

  • 88% din toate interacțiunile bancare vor fi efectuate de pe device-uri;

  • Vizitele clienților la sucursalele băncilor de retail vor scădea cu 36%.


Motivele principale? Clienții doresc tranzacții simple, fără probleme, cu taxe mai mici; aplicații mobile mai bune, site-uri web sau canale online și eficientizarea tuturor acestor operațiuni. Este clar că digitalizarea băncilor va continua să devină mai mult o cerință decât un plus in viitor.

Băncile depun eforturi să își digitalizeze suita de servicii pentru PF si PJ

In 2025, clienții vor fi mai puțin toleranți la deficiențele capabilităților si comportamentelor bancare "tradiționale". Din păcate, multe bănci încă nu gândesc atât de departe. Mai puțin de 20% dintre directorii băncilor din România sunt pregătiți pentru priorități strategice, cum ar fi "dezvoltarea unui model de afaceri centrat pe client" și "care să permită inovarea". Pentru 80% dintre liderii băncilor care nu sunt pregătiți, iată câteva recomandări pentru o digitalizare optimă:

Încorporați sau migrați la tehnologii noi

Băncile trebuie sa profite de realitatea din industrie care evoluează pentru a ține pasul cu concurența. În prezent, multe bănci de retail sunt încă dependente de sistemele tradiționale. Actualizarea acestor sisteme este un proces lent si agresiv, necesitând tehnologie evoluată și reglementare atent monitorizată (vezi GDPR). Pentru o agilitate sporită, băncile vor trebui să includă tehnologii configurabile.

Exemplu de tehnologii includ:

  • API-uri - pentru conectarea mai ușoară la sistemele si serviciile terților;

  • Inteligența artificială (AI) pentru identificarea modelelor de tranzacționare din datele de piață și chiar pentru automatizarea investigațiilor împotriva spălării banilor;

  • Automatizarea proceselor prin robotizare (RPA) pentru a elimina sarcinile repetate și pentru a permite recuperarea rapidă a datelor bancare din sistemele de depozitare pentru perioade îmbunătățite de timp.


AI are capacitatea de a colecta, analiza si înțelege cantități mari de date, utilizarea acestuia pentru a ajuta clienții este o propunere ușoară. Băncile inteligente utilizează AI în chat pentru a răspunde la întrebările clienților cu un nivel ridicat de precizie si viteză, ceea ce duce la costuri reduse de serviciu. Acest lucru este posibil deoarece AI poate revizui datele bancare si mii de interacțiuni cu clienții din trecut pentru a identifica și formula un răspuns relevant.

Băncile românești însumează un număr impresionant de clienți, persoane fizice si juridice, mare parte dintre aceștia persoane potente financiar, din mediile IMM si Corporate. În 2025, experții în finanțe preconizează o digitalizare cu până la 95% a mediului de banking din România, precum și un profit aproape dublu decât cel obținut în prezent.
Author Avatar

Despre autor

Administrator si Fondator al site-ului www.birocratica.ro

Adaugă comentarii