Instituțiile bancare integrează inteligența artificială în depistarea deschiderilor de cont frauduloase

  1. Prima pagină
  2. ARTICOLE
  3. Instituțiile bancare integrează inteligența artificială în depistarea deschiderilor de cont frauduloase
Instituțiile bancare integrează inteligența artificială în depistarea deschiderilor de cont frauduloase

Instituțiile bancare integrează inteligența artificială în depistarea deschiderilor de cont frauduloase

Băncile caută noi modalități de a îmbunătăți veniturile, de a reduce riscurile și de a crea o experiență mai bună a clienților. Dar aceste eforturi deschid noi vectori de atac pentru a determina fraude, care evoluează mai repede decât strategiile de detectare menite să le oprească. Multe bănci descoperă că abordările lor tradiționale de gestionare a fraudei sunt în scădere și le lasă expuse riscului. Sesizând acest potențial fraudulos existent în peisajul bancar românesc, astfel de instituții s-au înarmat cu o suită de măsuri menite să diminueze spectrul potențialelor deschideri frauduloase de cont:

Limitările regulilor

Frauda evoluează rapid. Fraudatorii sunt oportuniști, căutând cele mai mari vulnerabilități ale sistemului de securitate și punând în evidență puncte slabe prin atacuri coordonate. Băncile s-au bazat, în mod tradițional, pe sistemele de detectare a fraudei bazate pe reguli pentru a contracara aceste amenințări, însă progresele în materie de fraudă au depășit capacitățile acestor sisteme.

Sistemele bazate pe reguli tind să fie fie prea generale, fie prea specifice pentru a aborda în mod adecvat vectorii de atac ai fraudei, cerând băncilor să combine mai multe soluții într-un sistem unic pentru a-și acoperi bazele. Aceste sisteme de detectare a fraudei abordează doar anumite puncte vulnerabile în sistemul băncii și nu reușesc să protejeze în totalitate instituția de noile amenințări care ar putea apărea.

Experiența clientului este debilitată și de aceste soluții combinate (de exemplu, combinarea autentificarilor biometrice, cum ar fi amprentarea dispozitivului cu verificări binare, cum ar fi validarea prin e-mail). Fiecare dintre aceste sisteme are un set propriu de reguli și, pe măsură ce se adaugă noi soluții, aceste reguli se multiplică până la punctul în care este imposibilă realizarea unei experiențe unificate a clienților.

Înăsprirea regulilor prin aport tehnologic

Având în vedere că sistemele bazate pe reguli se bazează numai pe datele istorice disponibile pentru întreprindere, ele nu sunt potrivite pentru a proteja băncile împotriva atacurilor frauduloase multilaterale pe care le vedem astăzi. Contractele de deschidere a contului sunt cel mai bun exemplu: cum pot băncile care prestează / vând produse și servicii de Retail să lupte cu fraudatorii fără a avea datele istorice necesare pentru sisteme eficiente bazate pe reguli?

Răspunsul stă în inteligența artificială. În multe privințe, aplicațiile sunt pasul natural următor, dincolo de sistemele bazate pe reguli, care combină datele istorice și evaluările algoritmice avansate pentru a lua decizii cu privire la comportamentele actuale și viitoare.

Totuși, acești algoritmi nu înlocuiesc complet regulile, însă le completează pentru a extinde capacitățile platformei de gestionare a riscurilor. Și când sunt aplicate pe seturi mari de date, cum ar fi cele găsite în analizele de deschidere a contului, acești algoritmi pot identifica semnale surprinzătoare și neintenționate de fraudă. Câteva insight-uri ale acestor algoritmi sugerează că:

  • Adresele de e-mail cu două până la patru cifre consecutive sunt mai susceptibile de a fi frauduloase cu trei până la patru procente;

  • Domeniile specifice de e-mail prezintă o corelație mai mare cu comportamentul fraudulos, inclusiv domeniile publice;

  • Dispozitivele cu nume necunoscute sunt frauduloase în proporție de 78% dintre cazuri.


Pentru ochiul uman, aceste aspecte sunt imposibil de conceput ca potențială infracțiune. Dar corelate în timp real de un dispozitiv bazat pe inteligența artificială, ele sunt puncte de date care furnizează informații valoroase despre riscul de fraudă pentru fiecare cont deschis nou.

Singura modalitate de a face față fraudei privind deschiderea contului este să adoptați o abordare holistică a gestionării riscurilor, care este activată. Aceste progrese nu mai sunt opționale; fără un sistem bazat pe inteligență artificială, care combină date din surse interne și externe, instituțiile financiare nu vor putea ține pasul cu peisajul rapid al fraudei. Băncile trebuie să fie agresive împotriva criminalității financiare, iar integrarea inteligenței artificiale în conduita siguranței bancare este cel mai bun prim pas.

 
Author Avatar

Despre autor

Administrator si Fondator al site-ului www.birocratica.ro

Adaugă comentarii