Industria asigurărilor de viață, privită cu reticență de români

  1. Prima pagină
  2. ARTICOLE
  3. Industria asigurărilor de viață, privită cu reticență de români
Industria asigurărilor de viață, privită cu reticență de români

Industria asigurărilor de viață, privită cu reticență de români

Întrucât consumatorii pun la îndoială relevanța asigurărilor de viață, este timpul ca industria să-și regândească strategia de aplicabilitate în cazul clienților români. Asigurarea de viață constituie un produs eficient, însă nu suficient de transparent prezentat și nu excelent înțeles ca metodă de economisire pe termen lung. O importantă companie de asigurări, cu sediul în Cluj-Napoca, a deschis peste 40 de francize în anul 2018, aspect care relevă o deschidere a românilor către produsele nu la fel de promovate de insituțiile bancare. Totuși, rezultatele au caracter regional, printre orașele în care asigurările de viață sunt populare numărându-se Cluj, Timișoara și București.

Potrivit companiei, doar 44% dintre români beneficiază de o asigurare de viață. Fluctuațiile salariale par să constituie principalul factor pentru care numărul lor este atât de mic, însă și principiul lor de funcționare pare să îi țină la distanță pe români, îndeosebi pe cei cu venituri lunare de până în 2.000 Ron.

Ce reprezintă și cum funcționează o asigurare de viață?


Asigurarea de viață (pentru persoane fizice sau juridice) constituie un produs care oferă siguranță financiară pe termen lung. Aceasta funcționează după principiul cotizării într-un cont de economii, în sensul în care beneficiarul decide asupra unei sume pe care lunar o va aloca pentru plata asigurării.

Unele asigurări de viață restricționează accesul beneficiarului la banii din cont, această având dreptul să scoată lichidități din cont după un anumit interval stipulat de fiecare instituție în parte (doi, trei ani). În funcție de destinația lichidităților virate de clienți, asigurările își vor mari valoarea în timp, urmând principiul dobânzii capitalizate. Acesta este un factor determinant în cazul celor care decid să încheie o asigurare de viață.

Cine poate încheia o asigurare de viață?


În mod evident, beneficiarul trebuie să aibă vârsta legală pentru a semna contractul de asigurare și să își permită plata lunară a asigurării. Acest ultim aspect este deosebit de important, în sensul în care, o perioadă de neplată de până la 12 luni poate duce la lichidarea asigurării. De altfel, părinții și persoanele singure, dar salariate, pot încheia o asigurare de viață, bucurându-se de siguranță financiară pentru următorii cel puțîn 10 ani.

Asigurările pot fi încheiate de persoane care activează în sectorul public sau privat, acesta nefiind un criteriu de natură să restricționeze beneficiarul. Creșterea este fără îndoială impresionantă în cazul segmentului de vârstă 21 – 30 de ani. De exemplu, în 2016, vânzările directe au crescut cu 26%. În ciuda acestei creșteri, vânzările directe reprezintă în continuare mai puțin de o zecime din piața asigurărilor de viață.

Primul pas pentru a inversa acest declin este înțelegerea cauzelor sale


Practica de asigurări de viață a identificat cinci factori determinanți ai declinului:

Oamenii trăiesc mai mult. În timp ce cele mai recente date arată o scădere a speranței de viață la nivelul românilor, scăderea cu 0,1 ani survine după o decadă de creștere constantă a speranței de viață. Pe măsură ce oamenii trăiesc mai mult, economisirea pentru pensionare devine mai presantă, în timp ce asigurarea de viață pare mai puțin urgentă.

Criza financiară continuă să acționeze din umbră. Mulți consumatori continuă să se concentreze asupra soluționării nevoilor financiare presante, lăsând confortul viitor pe plan secund.

Oamenii aspiră la realizări în ultima perioadă din viață. Să se căsătorească, să aibă copii, să cumpere o casă - toate aceste evenimente majore din viață, care declanșează adesea achizițiile de asigurări de viață, se întâmplă mai târziu în cazul românilor.

Asigurarea la locul de muncă este văzută de mulți că fiind suficient de bună. Mulți consumatori consideră că planurile de asigurare oferite de angajatori corespund nevoilor lor.

Combinați, acești factori clarifică faptul că industria asigurărilor de viață din România se află astăzi la o răscruce de drumuri. Decizia de a-și urma cursul este semnarea continuării declinului pe termen lung. Cu toate acestea, industria nu a ajuns la această poziție peste noapte, iar mulți asiguratori de viață au luat inițiativa și au abordat aceste provocări.
Author Avatar

Despre autor

Administrator si Fondator al site-ului www.birocratica.ro

Adaugă comentarii