Ce este și cum ne afectează deficitul bugetar economia?

  1. Prima pagină
  2. ARTICOLE
  3. Ce este și cum ne afectează deficitul bugetar economia?
Ce este și cum ne afectează deficitul bugetar economia?

Ce este și cum ne afectează deficitul bugetar economia?

Deficitul bugetar este o măsură a diferenței dintre veniturile colectate de guvern și suma totală cheltuită într-un an fiscal. Cu toate acestea, o altă măsură - deficitul primar al bugetului - poate oferi, de asemenea, informații importante atunci când se evaluează situația fiscală a guvernului.

Deficitul primar oferă indicii clare asupra previziunilor economice


Deficitul primar exclude plățile de dobândă, măsurând astfel diferența dintre toate celelalte cheltuieli și veniturile totale colectate. În acest fel, deficitul primar oferă o perspectivă ușor diferită, aruncând lumina asupra dezechilibrului structural dintre câți bani aduce guvernul nostru în fiecare an (în mare parte prin impozite) și cât costă să furnizeze servicii guvernamentale.

Guvernul are frecvent deficite primare. În ultimii 50 de ani, veniturile federale anuale au egalat sau au depășit cheltuielile fără dobândă - creând un surplus primar și nu un deficit. În ceilalți 35 de ani, datoria a fost emisă pentru a acoperi diferența. Conform proiecțiilor economice curente, deficitele primare vor rămâne o caracteristică consecventă a bugetului țării dacă politicile actuale rămân în vigoare, cheltuielile fără dobândă depășind veniturile cu un procent important din produsul intern brut (PIB) în următorii 10 ani.

În conformitate cu legislația în vigoare (care include expirarea reducerilor de impozite pentru persoane fizice și reduceri importante de finanțare anul viitor), deficitul primar va rămâne la o valoare procentuală minimă în PIB în următorii 10 ani. Având în vedere că deficitele primare vor continua în anii următori, creșterea costurilor dobânzilor va face ca deficitul total să fie mai mare în timp.


Spre exemplu, în 2016, deficitul primar al bugetului era așteptat să scadă la valoarea de aproximativ 9.500.000 lei, valoare care se situa detașat sub plafonul impus de Legea Nr. 338 / 2015.

Din cauza cantității considerabile de datorii care a fost deja acumulată de guvern - și a dobânzii care va trebui plătită pentru o astfel de datorie - este important să abordăm dezechilibrul existent între cheltuieli și venituri. Fără a face acest lucru, va fi dificil de stabilizat deficitul bugetar total, deși condițiile economice rămân favorabile.

Mulți analiști și economiști subliniază că, atunci când deficitul bugetar primar este scăzut și ratele dobânzilor sunt mai mici decât rata de creștere a PIB-ului nominal, vom vedea o reducere a raportului datorie - PIB. Cu toate acestea, în prezent, deficitul primar reprezintă un procent important din PIB și este prevăzut să rămână în jurul acelui nivel - și cu ratele dobânzilor care vor crește în următorii ani - datoria României va continua să crească mai repede decât economia națională. În cazul în care creșterile fiscale programate în prezent pentru anii următori nu au loc, se estimează că datoria națională ar putea ajunge până la 105% din PIB până în 2029.

Dacă Guvernul României nu își poate alinia mai strâns veniturile și cheltuielile, datoria națională va continua să crească la un ritm nesustenabil și ar putea pune în pericol viitorul economic al țării. Din fericire, sunt disponibile multe soluții care ar putea pune bugetul pe o bază mai stabilă pentru o redresare, o reechilibrare și o recalibrare a economiei naționale.

 

Citeste si: https://www.birocratica.ro/articol/cum-se-determina-corect-prejudiciul-in-cazul-achizitiilor-considerate-fictive/

Citeste si https://www.birocratica.ro/articol/solicitarea-anaf-de-atragere-a-raspunderii-personale-patrimoniale-a-administratorului/
Author Avatar

Despre autor

Administrator si Fondator al site-ului www.birocratica.ro

Adaugă comentarii