Un nou studiu arată cât timp durează procesul de achiziție a unui autoturism

  1. Prima pagină
  2. Un nou studiu arată cât timp durează procesul de achiziție a unui autoturism
used-car

Când vine vorba de procesul de achiziționare auto și de aspectele pe care românii trebuie să le cunoască înainte de a investi într-o mașină, recomandările și sugestiile sunt destul de limitate. Selectarea unui vehiculul pe care un român intenționează să îl achiziționeze este, fără îndoială, cea mai importantă decizie de cumpărare a consumatorului mediu, astfel încât factorii și variabilele la locul de muncă nu trebuie trecute cu vederea.

Cu toate acestea, identificarea modelului poate fi la fel de provocatoare precum decizia de a încheia o achiziție, deși un studiu recent sugerează că mulți cumpărători pot ști ce model de autoturism își doresc chiar înainte de research-ul ofertelor și al altor mărci / modele.

De la început până la sfârșit – începând cu o simplă căutare online și finalizând cu semnarea contractului – cumpărătorii de mașini alocă în medie în jur de 14 ore și 48 de minute pentru research, potrivit unui studiu recent realizat de un important producător auto. În această perioadă, aproximativ 60% dintre căutări au loc în mediul online, focusul căutărilor fiind plasat asupra căutării specificațiilor, disponibilității și a celui mai bun preț.

Românii au început să achiziționeze și autoturisme online

Că și în multe alte segmente, cum ar fi asigurările auto on-line, internetul a revoluționat experiența de cumpărături auto. Cu câteva click-uri, cele mai importante informații ajung la cumpărătorul final. Într-un sondaj realizat în urmă cu doi ani, trei sferturi dintre respondenți au declarat că nu vor avea probleme cu desfășurarea întregului proces de cumpărare a autoturismelor online, pe baza rezultatelor unui sondaj. Într-adevăr, dintre cei 10.000 de români adulți care au căutat mașini și au participat la sondaj, 80% au spus că vor folosi internetul într-o anumită măsură înainte de a ajunge la o decizie finală.

Interesant este faptul că timpul mediu pe care cumpărătorii îl dedică înainte de a cheltui banii depinde de tipul de vehicul de care se arată interesați. De exemplu, cumpărătorii de mașini second hand au consacrat 15 ore și 39 de minute procesului – 62% din acesta online – în comparație cu 13 ore și patru minute pentru automobile noi, a arătat raportul. Aproximativ 55% din acesta a fost exclusiv prin intermediul internetului.

Experții cred că achiziția de mașini este o decizie “confortabilă”

Nu numai că mulți consumatori profită din plin de internet – uneori, cu excepția faptului că văd mașinile în realitate, în showroom – dar fac acest lucru de pe mai multe dispozitive. Mai mult de jumătate – 53% dintre respondenți au declarat că vor cumpăra o mașină de pe diferite device-uri, de tip smartphone, tabletă, precum și laptop sau desktop. Doar 18% au spus că vor finaliza procesul de achiziție printr-un dispozitiv portabil.

Consumatorii dezvoltă o relație ambivalența în raport cu achizițiile online, pentru că, deși sunt mai dispuși să folosească webul ca pe un mijloc exclusiv de a cumpăra, nu se potrivesc cu experiența din realitate. De exemplu, printre cumpărătorii din România, 35% au spus că preferă să meargă în showroom pentru a putea vedea autoturismul, alegând să cumpere direct de la o reprezentanță. În mod similar, jumătate dintre respondenții din sondaj au afirmat că deciziile lor de cumpărare au fost influențate atât de site-uri web, cât și de reprezentanțele pe care le frecventau. Cu toate acestea, aproape 40% din persoanele aflate în sondaj au declarat că vizitează doar o reprezentanță.

Site-urile web ale dealerilor și producătorilor auto facilitează procesul de achiziție

Companiile auto încearcă întotdeauna să facă procesul de achiziționări auto mai eficient pentru consumatori. În acest sens, mulți dealeri și producători auto își îmbunătățesc site-urile cu design-uri moderne, grație cărora consumatorii se bucură de o experiență facilă și pot vedea autoturismul preferat în diferite imagini mulțumită tehnologiei de ultimă oră ce permite calibrarea acestuia.

Astfel, se urmărește încurajarea cumpărătorilor prin plasarea la îndemână a tuturor specificațiilor de care au nevoie înainte de a decide ce mașină este cea mai bună alegere pentru fiecare. Frumusețea retailului digital rezidă din faptul că este privit ca un câștig pentru care fiecare companie luptă, iar consumatorii sunt mai fericiți și mai mulțumiți de deciziile lor de achiziție dacă site-urile îi ajută să își eficientizeze procesul de cumpărare.

Un sfert dintre autoturismele cumpărate de români în anul 2018 au fost achitate online. Românii sunt tot mai receptivi la expansiunea retailului din toate segmentele comerciale, de la beauty și fashion la segmentul auto, datele fiind susținute inclusiv de profitul magazinelor online în urma cumpărăturilor de sărbători.

Avatar

ŞCOALA DE ŞOFERI CĂTĂLINA

Author Since:  9 septembrie 2018

Pregatirea in vederea obtinerii permisului de conducere nu a fost niciodata mai usoara...La noi ai propriul tau instructor pe toata perioada scolarizarii "