Ultimele modificari- legislație case de marcat

  1. Prima pagină
  2. Ultimele modificari- legislație case de marcat
case-de-marcat

Legislația caselor de marcat va fi modificată printr-un nou act normativ care prevede o serie de modificări de natură tehnică și financiar – fiscală. Data la care prezenta lege intră în vigoare este 20 iulie 2019.

Potrivit actului normativ, principala modificare a legii caselor de marcat prevede abrogarea excepției în baza căreia, în cazul vânzărilor de bunuri prin intermediul dispozitivelor automate, nu se impunea utilizarea casei de marcat. Este cazul aparatelor automate care permit vânzarea prin intermediul cititoarelor de carduri bancare ori încasarea automată a bancnotelor introduse de client. Așadar, acestea sunt principalele vizate de noua legislație a caselor de marcat ce va intra în vigoare la data de 20 iulie, anul curent.

Modificări drastice introduse prin noua legislație a caselor de marcat

Așa cum am menționat anterior, principalii vizați de legea caselor de marcat în forma sa actualizată sunt operatorii economici cărora li se impune obligativitatea de a se dota cu aceste case de marcat până la data de 31 decembrie 2019, termen prevăzut de lege.

O excepție de la legislația caselor de marcat este aplicată în cazul transporturilor internaționale. Astfel, actul normativ stipulează că transportul internațional sau local al persoanelor, fie că este efectuat cu un autoturism ori metrou, nu va fi facturat, prin urmare nu se impune utilizarea casei de marcat, doar în cazul în care aceste transporturi sunt efectuate pe baza unui bilet de transport.

Este vorba, practic, de o reformulare a obligației de utilizare a caselor de marcat pentru serviciile de transport național, în situația în care acesta se desfășoară între localități. În cazul acestor operatori economici, se impunea obligația dotării cu aceste case de marcat în termen de 6 luni.

În situația în care acești operatori economici întâmpină defecțiuni tehnice la casele de marcat, toate operațiunile de vânzare vor fi trecute într-un Registru special creat, separat de contabilitatea operatorului economic. Acest registru (Registrul special) și raportul fiscal de închidere zilnică sunt documentele în baza cărora se va efectua inspecția în vederea stabilirii veniturilor din sfera impozitării.

Se impune ca acest Registru special să fie arhivat și păstrat de operatorul economic pentru 10 ani, în timp ce raportul fiscat de închidere zilnică se păstrează și arhivează pentru o perioadă de 5 ani, pentru a putea dovedi proveniența sumelor încasate. În caz contrar, acesta va fi sancționat conform legii.

Actul normativ își propune să maximizeze transparența în rândul operatorilor economici feriți, până de curând, de actuala lege a caselor de marcat. Începând cu data de 20 iulie 2019, operatorii economici care încasează profit pe baza aparaturii automate de recunoaștere a cardurilor de credit ori încasare a bancnotelor în urma vânzării vor fi obligați să se doteze cu aceste case de marcat cu memorie fiscală, precum și să arhiveze registrele necesare în cazul în care se vor efectua inspecții în vederea stabilirii veniturilor.

Scutiți de la noua legislație a caselor de marcat vor fi operatorii economici din domeniul transporturilor, în cazul cărora, după cum am menționat, se reformulează obligativitatea de a prezenta case de marcat pentru curse între localități. Potrivit noii legislații, operatorii economici care efectuează transport local și internațional nu vor fi obligați să se doteze cu case de marcat dacă aceste curse sunt efectuate pe baza unui bilet de transport.

Citeste si https://www.birocratica.ro/forums/topic/diurna-in-cazul-muncii-prin-agent-de-munca-temporara/

Citeste si 10% reducere la programul Tigris AMEF pt. generarea declaratiei A4200

Avatar

Andreea Torok

Author Since:  19 octombrie 2018

Administrator si Fondator al site-ului www.birocratica.ro